سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای فیبر نوری

مزایای فیبر نوری

1.    کابل فیبر نوری ظرفیت انتقال بالایی از دیتا را در واحد زمان دارد. ( پهنای باند بالایی دارد )

2.    برای انتقال دیتا در فواصل طولانی بهترین گزینه میباشد.

3.    مقدار افت سیگنال در کابل های فیبر به دلیل ماهیت آن ( انتقال نور در کابل ) بسیار کمتر از کابل های مسی میباشد.

4.    بر خلاف کابل های مسی امواج رادیویی و الکترومغناطیس تاثیری روی کابل های فیبرنوری ندارد و باعث تضعیف سیگنال نمیشود.

5.    پهنای باند 10 گیگ و 40 گیگ در صورت استفاده از تجهیزات شبکه که این سرعت را پشتیبانی کنند به راحتی با فیبر نوری امکان پذیر است.

6.    احتمال شنود دیتا در کابلهای فیبر بسیار ضعیف است.

انواع کانکتورهای فیبر نوری

کانکتورهای فیبرنوری جهت اتصال به کابل فیبر بکار برده میشود. نمونه ای برای مثال پچ کورد فیبرنوری میباشد که دو سر آن کانکتور فیبر خورده است و برای اتصال و ایجاد ارتباط بین تجهیزات در شبکه فیبرنوری از آن استفاده میشود.کانکتورهایی که برای اتصال به کابل فیبر مورد استفاده قرار میگیرند متنوع و متفاوت بوده و به شرح زیر میباشد :

·      کانکتور LC : این نوع کانکتور انداره کوچک و جمع و جوری داشته ، دارای جنس سرامیکی بوده و در سینگل مود کارایی خوبی از خود نشان میدهد.LC موفق Lucent میباشد.

 

·      کانکتور SC : استفاده از کانکتور SC در مخابرات فیبرنوری گسترده بوده ، ساده و کم هزینه میباشد.این کانکتور درون خود دارای قفل بوده و توسط شرکت NTT پایه گذاری و اختراع شده است.

 

·      کانکتور ST : کانکتور ST که مخفف Straight-Tip میباشد توسط شرکت AT & T اختراع شده است.این کانکتور در گذشته بسیار محبوب بوده است.کانکتور ST دارای نوک تیز و صاف بوده و به راحتی متصل شده و جدا میشود.

 

·      کانکتور FC : کانکتور FC که مخفف Fixed Connector میباشد بصورت چرخشی نصب میشد.این کانکتور دارای ساختار فلزی بوده و در محیطهایی که لرزش زیاد ممکن است کانکتور را شل کند مورد استفاده قرار میگرد.مورد استفاده آن هم مالتی مد و هم سینگل مد میباشد.

 

·      کانکتور MRTJ : کانکتور MRTJ که مخفف Mechanical Transfer Registered Jack میباشد از جهاتی به کانکتور rj45 شباهت دارد.

 

·      کانکتور E2000 : این کانکتور ار سایر کانکتورهای فیبرنوری گرانتر بوده و در طراحی آن نوآوری ساخت به چشم می آید.به مکانیزم Spring-loaded مجهز میباشد که ضریب ایمنی و حفاظت از فیبر را افرایش میدهد.

 

·      کانکتور MU : این کانکتور بصورت فشار و کشش کار میکند ، پلاستیکی بوده و مکانیزم قفل شدن آن مشابه SC  میباشد.